joi, 1 aprilie 2010

Realizarea ansamblurilor in Solid Edge

Solid Edge are un modul special pentru realizarea ansamblurilor - Assembly. Modulul permite realizarea ansamblurilor in trei moduri:
  • prin reuniunea si repozitionarea unor repere create anterior
  • plecand de la o piesa de baza putem crea alte piese, chiar in ansamblu
  • construind ansamblul plecand de la schite generice
In acest post ma voi axa pe prima optiune. Ansamblul din exemplu are 3 repere, unul repetandu-se. Dar pentru inceput, trebuie sa stim cateva reguli importante. Prima piesa din ansamblu va fi constransa automat de sistem cu Ground (adica va fi fixa). Pentru a adauga repere noi in ansamblu, este suficient sa cautam in Feature Library piesele deja create si folosind Drag & Drop le aducem in ansamblu.

Pentru a realiza constrangerile avem o comanda numita FlashFit. Aceasta comanda pozitioneaza piesele prin simpla atingere a unei fete sau a unei muchii a piesei tinta. Veti observa  cat de simplu e in al treilea tutorial video din acest post.

In primul si al doilea tutorial video voi modela cele trei repere, iar in al treilea voi realiza ansamblul.

Video 1

Video 2

Video3

7 comentarii:

Alex T spunea...

Super misto! Felicitari.
Numai ca eu am o mica problema. Am lucrat foarte mult pe versiunea v20 sau ceva de genul acesta... aceeasi versiune pe care o ai si tu instalata.
Versiunea cu Synchronous imi da maaari dureri de cap. Stiu ca ar trebui sa fie mai buna dar ... nu m-am obisnuit deloc cu ea.

Inca odata felicitari pt blog

Unknown spunea...

Ultima versiune nu mai are legatura cu sistemul vechi de proiectare :)) E OZN-istic :)

Inca as lucra pe V20, dar am gasit un program mai bun, NX-ul. Ma gandeam sa fac tutoriale si pentru asta dar nu prea mai am timp si nici motivatie.

Alex T spunea...

Din pacate cu motivatia nu te pot ajuta. Sunt si eu intre joburi si e destul de nasol in perioada asta. Daca te motiveaza faptul ca-ti zic ca faci o treaba buna si ar trebui sa continui? Eu toate tutorialele pe care le fac inclusiv alti ingineri cu care lucrez le facem din placere. Eu am reusit sa gasesc V20.

Cat despre NX cei de la Asachi Iasi mi-au spus ca e foarte cautat. Cred ca imi viu baga si eu dintii in el putin. Macar sa vad ce ofera.

Cat despre ultima versiune de SolidEdge - am inceptu sa-l inteleg mai bine. E mai usor decat versiunea 20 are foarte multe chestii care le faci muuult mai usor.

Tutorialele sunt bune.. ar fi frumos daca ai mai arunca din cand in cand cate un tutorial nou :)

Alex

Unknown spunea...

Sa vedem vara asta ce va aduce. Probabil ca de acum le voi pune pe un server, iar accesul se va face cu utilizator si parola.

Mihaela spunea...

nice videos

mdskeeper spunea...

Super... Doar ca nu stiu de unde pot downloada acest program "Solid Edge" daca stiti dati-mi si mie o adresa de descarcare a acestui program...

Unknown spunea...

intra pe www.adacomputers.ro si afla mai multe detalii despre cum poti descarca si licentia.
Exista versiunea SolidEdge Student Edition gratuita. Doar ca acum este versionea ST4, iar tutorialele sunt pe V20. S-au schimbat lucrurile intre timp.
Uite aici pagina de descarcare: http://www.plm.automation.siemens.com/en_us/products/velocity/forms/solid-edge-student.cfm