vineri, 12 februarie 2010

Cine sunt eu

Doar un alt partizan care susţine cauza Open Source. Totuşi, nu e suficient.

Am început să descopăr proiectarea asistată de calculator în 2001, când împreună cu tatăl meu am parcurs primii paşi în AutoCAD. Nu, nu el mi-a fost tutore. Eram singurul din familie, la acea vreme care ştia engleza. Şi aşa, am inceput să învăţ cum se foloseşte programul cu el. Singura mea deficienta era desenul tehnic, pe care nu îl studiasem în liceu, dar totuşi, începusem să îl învăţ, fiind în primul an de facultate.

În următorul an, 2002, am inceput să învăţ la facultate AutoCAD-ul. Îmi era acum atât de simplu, încât terminam lucrarea de laborator şi ii ajutam şi pe colegii mei, ba chiar începusem să intru şi în elemente 3D.
În 2003, în cadrul Zilelor Tehnice Studenţeşti Timişoara, am participat la un concurs de proiectare asistată, luând locul al doilea la secţiunea 2D. Nu ştiu unde mi-a fost capul, dar la secţiunea 3D am dat-o rău în bară. Bine-nţeles, cum se întâmplă de obicei, după ce am terminat concursul, mi-am dat seama şi de greşeli.

În 2005 am descoperit SolidWorks-ul. Eram în anul IV de facultate şi eram foarte fericit că puteam face piesele cu o aşa de mare uşurinţă. Din păcate, mediul de atunci nu mi-a fost propice pentru că nu eram încurajat să folosesc alte programe în afară de AutoCAD. De fapt, nu numai eu, toţi colegii :) Însă, acasă nu ma puteam abţine şi îmi exersam deprinderile. În anul următor, 2006, avea să îmi fac proiectul pentru lucrarea de diplomă în SolidWorks.

2006 - an de răscruce
După absolvire, la începerea noului an universitar, am fost angajat ca preparator universitar, actualmente asistent universitar. Disciplinele principale de predare sunt Proiectarea tehnologica asistată de calculator, Sisteme de baze de date şi Ingineria sistemelor de producţie.

Începând cu acest an, 2006, am inceput sa folosesc SolidEdge. Nu numai ca l-am învăţat împreună cu studenţii, dar pe parcurs, am încercat să găsesc modalităţi eficiente de predare ale acestuia.

Îmi veţi spune voi, poate, dacă dau roade.

0 comentarii: