vineri, 12 februarie 2010

De ce SolidEdge - V20

Mă voi axa pe Proiectarea tehnologică asistată de calculator pentru că, de fapt, asta e şi scopul blogului Scopul acestei materii este de a învăţa cum se programează o maşină cu comandă numerică (maşini CNC). Fără cunoştinţe de desen tehnic şi grafică industrială (CAD) este puţin probabil să înţeleagă cineva cum se programează sau cum se foloseşte un soft de simulare a unei maşini CNC.
Momentan, pe acest blog, ma voi axa mai mult pe CAD (Computer Aided Design) şi nu pe CAM (Computer Aided Manufacturing). 

Dar ce legătură are SolidEdge cu toate acestea? Răspunsul e simplu. Multi studenţi ajung în anul terminal fără să ştie măcar câteva elemente de bază ale desenului tehnic. Deci, ar fi prea mult să cer de la ei cunoştinţe de proiectare asistată (sau grafică inginerească - nu e acelaşi lucru dacă descoasem termenele, dar momentan să o lăsăm aşa). Când spun multi studenţi, nu înseamnă neapărat majoritatea.
De aceea, o parte din laboratoare sunt dedicate unui soft CAD, respectiv SolidEdge.

Totuşi, nu am răspuns încă la întrebare. Trebuie ajutat. De ce nu am optat pentru un alt program? 
Iniţial, în primul an, 2006, am folosit SolidWorks-ul. Îmi era simplu, nu? Plus că ii iniţiam şi pe studenţi într-un alt soft. Şi a prins "publicului". Au fost receptivi la nou, spre surprinderea mea.
Începând cu al doilea semestru m-am găsit nevoit să schimb programul. Motivele au fost cele economice. Licenţa SolidWorks trebuia reînnoită şi a apărut o nouă ofertă şi un suport tehnic mult mai bun. Furnizorii softurilor UGS, actualmente SiemensPLM ne-au făcut o propunere mai buna şi profitând de faptul ca nu eram singurii din ţară care il foloseau (Cei de la Iaşi au fost promotorii) am început să îl folosesc.

Trebuie sa recunosc, la inceput am fost sceptic. Nu eram obişnuit cu programul, nu ştiam să lucrez prea bine cu el. Ce sa spun, am avut zile mai bune. Partea grea nu era să învăţ eu, ci să îi învăţ pe alţii. Dar încet, încet şi cu puţin efort, toate vin.

Făcând o comparaţie (subiectivă) intre SolidEdge şi SolidWorks, SolidEdge mi se pare puţin mai greu de lucrat, la prima vedere. Dar nu în sensul că e complicat, ci necesită mai multe aprobări. Pot spune, că este mai disciplinat. Şi tocmai din acest motiv îmi place. În SolidWorks parcă mă jucam, era foarte rapid, însă nu îmi dădea acelaşi sentiment.

Toate tutorialele sunt făcute pentru versiunea 20. Este adevărat că intre timp au apărut şi alte versiuni, mai evoluate, prima fiind ST, dar este mult prea evoluată pentru un începător.

0 comentarii: